-- Monday, March 28, 2005 --

Üle jää ja vee Pedassaarde viis meid tee...

ohjah..kui nüüd kõigest kirjutada mis me seal tegime siis läeks küll vist enne päike looja kui ma sellega ühelepoole saaks.. aga..

hea oli et neljapäev kujunes lühikeseks tööpäevaks.. ja sai siin kõrval olevas selveris juba lõuna ajal toidu/joogipoolise ära osta ning koju viia.. muidu oleks küll vist kiireks läinud..

kell 1835 ilmus siis erik on linna(vurle)maasturiga mauruse poe juurde ja selgus et see on TÕESTI vaid linnas liikumiseks mõeldud.. (pakiruum oli kahe neiu ja eriku enda asjadest PUNGIL täis ja minu suuuur seljakott ei tahtnud kuidagi sinna ära mahtuda.. pärast mõningasi ümberkorraldusi siiski ükski asi teele maha lebama meist ei jäänud ja kogu punt põrutas läbi estonia esise parkla otse lasna kanali lõppu et alanud vihmatibutamise jaoks vihmakeebe ostma minna (mida hiljem ei läinudki vaja).. leelo oli veel ka magamismatid maha unustanud (need vajadis ka muretsemist samast poest)

seal said siis kõik 4 maisnatäit raffast kokku ja panimegi mööda lenska maanteed salmistu poole ajama (naiste auto suutis muidugi lenska mnt'st mööda sõita.. PS. ärge küsige minu käest kuidas nad seda suutsid)

aga õnneks nad sõitsid hiljem keski masina sabas (kes polnud küll meiega tulijad aga sisiki samas suunas sõitis) ja nad ikkagi õigesse kohta välja jõudsid..

sadamad/rannas ajasime pakid kukile ja kelkudele.. haarasime võtmed ja küttepuud (plekkisime ise pappi vastu, tsheki alusel ja puha) ja panime pimedas üle jää kaugemal terendava saare poole ajama..

õnneks olid osad meist (mina kaasaarvatud) paar nädalat tagasi sama tee juba luure käigus läbinud et teadsime aimata mis umbes ees ootab.. kohati oli küll vanemate jäätükkide vahele tekkinud uus läbipaistev jää nii kõhedust tekitav, et ei jäänud muud üle kui sammu kiirendada ja ruttu ruttu saareni jõuda..

esimene õhtu majas läks kuidagi nii sujuvalt käima et ma ei mäletagi mis moodi lõpuks mu magamiskott lahti pakitud sai ja kuda ma seal üldse asjatasin ja toimetasin..

eelmistest elanikest oli jäätud liiter viina alles.. (sellest me ei saanud küll aru kuidas see juhtuda neil võis) ja mitu pakku putrusid ja asju.. (mida mei ei hakand ka tarbima.. sest viimasel pühapäevasel päeval selgus niigi et meie endagi toite oli kaks korda nii palju kaasas kui me ära tarbisime..)

aga saun oli seal väikeses majas küll vinge.. teate.. sinna peab suvel tagasi minema.. ausõna.. kuigi ka praik oli mõnus lumes püherdada sauna vahele.. aga suvel saab randa ja merre joosta.. !!!

NB! muideks vahemärkusena lisan et RMK lehel märgitud jutt Pedassaare metsamaja mahutavuse kohta ei vasta tõele.. vabalt mahtusime me 15'kesi sinna ära.. ja oleks ka arvatavasti veel mõned mahtund.. magamisruumi on seal küll palju..

reedel käisid osad meist mandrilt puid juurde toomas (neid kulus küll ropult) ja tagasitulles seletasid et niinii.. jää on kohe kohe sulamas ja lahkumas.. et veekiht on igal pool jää peale tõmmanud ja osad kohad juba päris lahti.. luiged sees ujumas..

samal õhtul lahkus esimene seltskond (naiste autotäis inimesi).. võin lohutada.. kõik jõudsid kuivalt ja elusalt üle jää mandrile tagasi..

reede õhtu kujuneski vist kogu ürituse kõige tormilisemaks meil seal metsamajakeses ja selle ümber.. pärast päevast ringkäiku saarel, rohket pildistamist, tuulelohe lennutamist, niisama päikese käes chillimist ning geopeituste otsimist.. oli õhta ees ootamas meid jätkuvalt kuumaks käetud saun, tulivesi (mitmes eri maitses) ning lõpuks ka gravitatsaioonimängud (kes olid need teavad ;) ümber jutustada ei ole neid vaja :P

pärast taaskordset sauna sai päikesetõusu vaatamas käidud ja vahepeal vist ka kuud pildistatud.. :D seekord lumes ei püherdanud.. :P oli reedese päikesega oluliselt vähenenud teine.. ;)

laupäeva hommik algas sellega et erik tõi oma piirituse välja (kuna kõik muu oli selleks ajaks juba otsas).. imestama paneb mind aga see et vaatamata sellele kogusele hundijalaveele ja magamata öödele (sest iga õhta sai alles kes küll kuna .. aga kuskil 4-5 ajal hommikul magama mindud (mõni veel hiljem isegi) olime me päevadel ikka nii värsked..

laupäeva hommikul läks veel üks seltskond linnapoole teele.. (jõudsivad ka kuiva jalaga üle.. selleks hetkeks oli sulavesi jää peal ise ära külmund ja varasemast krobelisest jääst oli saanud peegelsile klaasjää mis leelole kassidega ületamiseks just mõnu pakkus, samal ajal kui teised jalad käed harkis tasakaalu hoidma pidid (endal suured seljakotid seljas)

kuna mahajääjad ei viicind enam mandrilt puid juurde tassida.. (eelmised said juba taas otsa).. siis võtsime ette kuivand puude langetamise ja lõhkumise...huhh milline pingelang sellest sai.. ;) aa ei tahtnud nende pealt niisekte puudega meil see saun ja ahi ikka hästi põleda.. õnneks lõpuks saime ta ikka kuumaks küll ja vaat et veel kõikse kuumemaks.. ;)

pärast taaskordset hommikuni ülevalistumist ja Jänese helistamisi oma sõpradele/tuttavatele keset ööd (üllatus üllatus enamus võtsivad isegi vastu ja suisa rääkisid meiega) oli hommik küll kaunis väsitav aga õnneks tuli siis Aramis külla kes tõi tuju ja varsti ilmusid välja ka ühed uued külalised.. (nimelt mõned olid ette võtnud uisuretke üle jää ja sattusid ka oma teel korra Pedassaarde)

tagasitee võtsime varakult jalge alla et päevane päike ei suudaks öösel külmund jääd uuesti üles sulatada.. ja nii jäigi meil ka kõvasti aega ka manfri peal mõned geopeituspunktid üle vaadata, Jägala juga pildistamas käia, rippsillal kiikuda.. ning iagsugu muid huvitavaid kohti külastada.. (sealhulgas miskit hobusetalli, poriseid külavaheteid ja reisika söögikohta, kus olnud praed olid TÕESTI uskumatult head.. nämmaa... )

aga koju ma veel ei jõdnud.. :P.. päev lõppes pärast väiksemat peatust evelini juurest läbi käies lõpuks Taavi juures kõiki neid (inside joke: Veiksi poolt) tehtud pilte vaadates ja TAAS saunas käies.. krt ma pean nüüd küll üks igatima puhas tüüp olema.. :D

kodo sain napilt pärast südaööd ja magama (pärast kõigi ajsade ära sättimist ja pessupanemist alles kuskil kell 0100 läbi.,.. seda siis juba õige kella järgi.. krt.. kellele seda kellakeeramist vaja on.. rsk.. )

ok tshaupläu praik..

PS. kui taavi nende 1000 pildiga ühelepoole saab siis paneb nende lingi ka siia..