-- Monday, May 16, 2005 --

Hüpped: #4 ja #5 (ja mis enne seda oli)


et kõik ausalt ära rääkida, pean alustama päris algusest.

see võis olla aasta 1999, kuigi ma pole selles päris kindel, aga igatahes kuskil sel ajal, kui ma esimest korda tundsin miski pärast huvi hüppamise vastu ja seda siis langevarjuga.

oli seltskond häid sõpru kellega koos mitmel matkal käidud ja nö. 'puud soola ära söödud' ja mõtsime et läeks koos langevarju kursustele. kuskilt saime teada et sellin mees nagu Arsen tegeleb noorte varjurite koolitamisega.

niisiis võtsime nõuks ja läksime terve hea pundiga sinna kursustele (asus teine kuskil lasnamäe alguses miskis vanas garaaszhi või angaaritüüpi majas). raffast kogunes kokku päris kenake arv. enamus polnud tuttavad. meid oli miski 4-5 kes lõpuks kohale tulivad. kuna koolitus oli ka vist mitmel päeval siis järgmiste päevade joksul jäi meid lõpuks alles vaid kaks, mina ja Mall. kuid enne hüppepäeva Mall haigestus (ei tea kas päriselt või ei) ja Ämarisse kohale läksin ma nö. tuttavatest vaid mina.

oli kena päikseline päev. sõitsin rattaga Nõmmele ja sealt elektrirongiga Ämari lähedale peatusesse, sealt veel rattaga edasi Ämarisse. raffast oli kõvasti kohal. enamus olid sõjaväelased ja mäletan et miski aeg oli seal ka terve posu reservväelasi hüppetreeningul. kõik siis tegid väljapühheid nn. dessantnikega (kuppelvarjudega). vaid paar vingemat tegijat (vene päritolu mehed) olid tol korral tiibvarjudega (vahtisin neid kui ilmaimet).

pärast sagimist ja pikka ootamist (mis on langevarjunduses päris tavaline). saime noored endale siis varjud selga ja kõhu peale ja kiivrid pähe ja lennukisse. ning esimene hüpegi tehtud.

ei mäleta enam mis ma sel hetkel mõtlsin või tundsin kui ma üldse midagi mõtlesin. kui midagi üldse siis igatahes mitte väljahüppe peale. hüpe oli nagu 'märg kassipoeg vette' st. jalad kronksu ja jalad ees alla hüppamine (erinevalt tiibvarjust, kus tuleb painet sooritada).

tol päeval rohkem ei hüpanudki. raffast oli palju ja lennukis nagu ikka, ruumi vaid tosinkonnale varjurile.

teise ja kolmanda hüppe tegin mõni aeg hiljem ja ühel samal päeval. need tulid juba mõnusamad välja. mäletan mõtet mis ma kolmandal hüppel mõtlesin lendamise aeg. et ootan selle kolm sekundit kindlasti lõpuni, et saaks pikemalt lennata. ;) seda ma ka tegin.

------------------

aga nüüd siis tänasesse päeva..

hüpe #4

pärast eksamit Jahu 3's Raulile ja varuvarju harjutust põrutasime Kuusikule, kus raffas juba omikust saati hüpanud oli. meie jõudsime kohale siis kui toimus juba vist 4 tõus. ise sain ma alles 8'ndale tõusule. nii et ootamist oli kõvasti.

esimene sats ruukisid (kährikuid) lendas juba 6'nda tõusuga üles ja ka igalepoole metsadesse laiali (vanemad olijad hoidsid peadest kinni ja ahhetasid et NIII lolle pole ammu olnud). ise võtsin sellest kohe õppust ja plaanisin mitte nii kaugele udu tõmmata.

enne meie tõusu remonditi veel lennukit (et 'julgem' tunne tekiks :P)

varustus selga ja rivvi. wolli kontrollis veel kõik üle ja siis lennukisse. olin rivis 4 (istusin otse ukse kõrval. ja alla oli sealt ikka kaunis juba vaadata. esimesed kaks kes läksid, neid nägin kenasti allapoole lendamas. leelo (minu ees) aga ei hüpanud, proovis kaks korda ja siis tõmbas wolli ta kõrvale ära. minu kord.

meduus wollile. ise uksele. asend sisse. vaatasin välja. aga lennuki tiiba (see oli ju kohe siin samas lähedal, hea kindel objekt). vaatasin wollile otsa: valmis-jah-läks vestlus ja hüpe. hoidsin tugevalt asendit ja nägin lennukit endast eemaldumas. mõni hetk hiljem raputus ja vari peakohal. väiksed tropikeerud. kruttisin välja ja vaatasin kus teised on ja lennuväli (selja taga oli). kõik kaugel minust. haarasin pidurid kätte, tegin pöörde katseid vasak parem ja pidurdamist. funkas.

nüüd siis aega maani ligi 5minutit vist või umbes nii. tippusin ja vaatasin mis toimub. kontrollisin kõrgust. kõrgel alles. hoidsin varakult allatuult ära lendamise eest. ja nii ma siis lõpuks kuskile teise lennuraja taha metsa äära maha tulingi. enne maandumist tundsin kerget külgtuult ja tänu sellele ka kiskus paremale ära. jalad koos kukerpall ja vari kustu. tuul tugev tahtis teist küll minema viima hakata. oli tükk tegu pärast et seda nii kokku saada et maas ei lohiseks ja samas et tuul minema ei viiks.

hüpe #5

taas pikalt ootamist. enen mind said eelmise satsi ruukid (kährikud, nugised, mudilased) taas oma teist hüpet sooritada. seekord läks taas mõned allatuult udjama (seekord vähem). taavi igatahes oli õppinud eelmisest alaltuulelennust ja tuli kaugel ülestuult lennuäljal maha.

oli päeva 12's tõus. (pärast selgus et viimane). mul oli seljas veixi pakitud vari nr.13 :) (siinkohal meenutasin et kursustele läksin reedel. ka 13'ndal). aga tnx veix. hästi pakitud oli.

taas olin samal istekohal, et enne mind hüppajaid nägin kenasti allatuult maa poole kadumas. rivis taas 4. seekord oli raul meid välja viskamas (st. meduusi välja viskamas). taas nagu päeva seimenegi hüpe. meduus raulile. ise uksele asend sises. pilk tiivale korraks. (oli olemas ;). vaatan raulile otsa: valmis-jah-läks jutt ja hüpe (pärast raul maal kommenteeris: vot sellistega on hea hüpata, rõõmus, positiivne tüüp ukse peal olla ma olnud ;).

asendit hoidsin taas tugevalt. nägin kuidas raul lennukisse kadus ja lennuk eest ära lendas. raputus. vari avanes. taas mõned keerud (tulid kiiremini lahti kui eelmine kord). raffas minust eemal. pidurid kätte. pöörde ja pidurduse kontroll. taas aega sitaks maalejõudmiseni. tuul oli sama mis eelmine kord. seepärast ei lasknud allavooli minema. triivisin mattide juurde ja püüdsin kenasti enne esimest lennurada maha tulla. aga kuskil mõnesaja meetri peal tuul tugevnes ja viis mind ikka teistpoole lennuradasid. dmn.

maandumine oli tsipa parem. pidurdus tugevam ja maakontakt pehmem.. väike pööre mööda maad (kuna ikka kiskus kuidagi ära külelel. seekord vasakule) ja hops hooga kohe püsit ning vari kustu. olin ikkagi mattidele lähemal kui eelmine kord. :D (hea seegi).

rohkem hüppeid ei tehtud (mõtlesin ise: et huvitav kas sellepärast et päev ei lõppeks hüppega nr. 13 ?, mulle see number igatahes halba ei toonud, ptui, ptui, ptui..)

------------------

täna siis jätkukoolitus (kui raul raffa kokku saab, let's hope that).
klubi: ELAK (Skydive.ee)

Labels:

BC at /
0 Comments:

Post a Comment

........................................................................................................................................................................
.......................................................