-- Friday, September 09, 2005 --

Mobiil, milleks ta siis ikkagi on?!


kottke.org võttis teema üles ja suunas viimaseaja miskile uuringule (graafik). ja tõsi ta on mobiilidesse on juurde tekkinud täiesti mittevajaminevaid ja mõttetuid elemente. olen seda juba viimased paar aastat, endagi kasutamist jälgides, täheldanud, et suur osa telefonis olevatest lisadest on seal täiesti üleliigsed (ja seega ka telefoni hinnada mõttetult kõrgele ajavad).

Mida mina telefonis kasutan ja vajalikuks üldse pean:
* Kell (kuna sarnaselt paljude inimestega ma käe peal enam ammu kella ei kanna, siis mobiilil oleva kella vaatamine on täiesti igapäevane ja tavaline tegevus, viimased 5-6 aastat juba)
* Äratuskell (samuti igapäevane vajadus selle järgi)
* Kalender ja meeldetuletused (märkmik on vaikselt telefoni ümber kolinud, pärast seda kui sinna on saanud rohkem texti kirjutama hakata)
* Helistamine (telefoni esmane eesmärk on mul alles neljandal kohal)
* Telefoniraamat (meeldib see et saab lsiada ka muid andmeid, vanasti oli sellega pidevalt jama et vaid üks number ja oligi kogu info)
* Kõneregister (on abiks näha kes helistas kui vastu võtta ei saanud või kuna kellelegi ise helistand või keegi mulle helistanud on jnejne)
* Text-sõnumid (vajadus mida kasutan ka igapäevaselt)
* MMS-sõnumid (seda läeb vaja vaid piltide saatmiseks flickrisse, muul juhul mitte)
* Pildistamine (kuna omal fotokat pole, ja kui olekski siis igale poole seda kaasa ei tariks, siis pildistamise võimalus telefoniga, mis niiehknaa kogu aeg kaasas on kulub marjaks ära, kasutan küll seda suht vähe)
Asjad mida ma kasutan aegajalt ja väga harva:
* Web-browsing (tõesti selle kasutamine on vist heal juhul korra või paar kuus ja seda ka juhul kui ma muud moodi WRC-tulemusi teada ei saa)
* Arvuti (vahest on vaja kontrollida kas peast arvutatud tulemus iki klapib tegelikkusega)
* Profiili muutmine (tõesti kino ja teater nõuavad vaikset telefoni, aga välja ei taha ma teda lülitada, seega profiili valik on siinkohal abiks)
* GPRS ja Infrapuna (kui kasutaksin läpparit siis ehk kasutaksin ka neid, praegu ei)
Asjad mis on telefonis täiesti üleliigsed ja mõttetud:
* TV telefonis (mida teevad inimesed sellega? aru ma ei mõista. miks inimesed üldse nii fckng palju telekat vahivad. ise olen viimased 5 aastat ilma selleta vabalt hakkama saanud ja ei tunne ka puudust selle järgi. mõttetu ajaraisk)
* Web-browsing telefonis (üldiselt võiks see üldse olemata olla sealt)
* Igasugused infosõnumid ja teenuste juhtimised ja asjad.. prrr.. :s
* Raadio telefonis (no krt milleks seda sinna veel vaja on? kas tõesti ilma lärmita kõrvas ei suudeta minutitki elada?)
* Diktofon (? milleks seda telefoni..kui palju seda üldse vaja kasutada on?)
* Video salvestamine (ost akrt kaamera kui seda teha soovid)
* Mängud (üleüldse on mängud ühed ajaraiskajad nii telefonis kui arvutis, mõttetu saast)
* Salvestatud muusika telefonis
BC at /
0 Comments:

Post a Comment

........................................................................................................................................................................
.......................................................